joi, 13 septembrie 2012

Targ la Bran

(amintiri din vacanta)

Am nimerit vara asta un targ exceptional la Bran, in curtea Muzeului Satului. Am vazut numai lucruri deosebite, create cu multa munca si mai ales cu multa stiinta! Si talent. Si dragoste pentru frumos. Ce mai.. daca aveam bani, cumparam aproape tot. Dar si-asa am cumparat, si din cele din poze, si in plus un serbet de zmeura, la care am stat "conectata" pana l-am terminat!
O maicuta de la o manastire mi-a explicat un procedeu destul de migalos si de complex prin care se picteaza lemnul, care este de fapt un procedeu folosit la pictarea icoanelor - complicat, nu-mi mai amintesc, dar, in orice caz, mai multe straturi care acopera lemnul, iar la sfarsit un fel de lac/ceara (totul natural).
"Prietenii mei" mai vechi (din Cismigiu - de la care am luat o iconita pictata pe sticla in stilul naiv), sunt un cuplu de tineri care au terminat facultatea de teologie si fac lucruri foarte frumoase si copilaroase :)
Un vizitator
Alte vechi cunostinte
 
Genti din piele si diverse tesaturi, care mai de care..
Un mester adevarat! George Marincu din comuna Valu lui Traian - sculptor artizan. Lucrarile sale sunt vii, pline de caldura.
Bunatati.. explicate
Linguri de lemn
 Case taranesti..


2 comentarii:

  1. Wow again, I like those handbags and the wood carvings. The visitor looks a bit scruffy - like he needs a bath and a hug. I am crazy about these markets but I go there with a little bit of money because I always end up buying stuff I don't need!

    RăspundețiȘtergere